Bolljävel – en comeback

20141020 kl 17:48 » Dagens bolljävel
Alla Kan Träna

samling-och-bollar

Bild från Inspodagen på KMTI i vintras

Idag dammade jag av bolljäveln. Det brukar bli mest sporadisk träning med boll under sommaren, faktiskt ganska lite styrketräning över huvud taget. Jag prioriterar att cykla långpass, tävla och springa på stig när det går och växlar om igen när hösten kommer. Idag körde jag ett pass med boll på KMTI och ovanan märktes. Det var tungt och tufft och svettigt, och nyttigt!

För dig som vill ha bollinspiration kolla gärna in kategorin ”Dagens bolljävel” eller använd sökfunktionen för att hitta tidigare inlägg. Jag har tampats med bollen ganska mycket och ibland är den till och med min vän. I vinter blir det ett pass i veckan minst med bollen. Jag ska även ta upp yogan igen, det är balsam för mina stela muskler, ro för själen och bra coreträning.

Share


1 kommentar på “Bolljävel – en comeback”

Till kommentarsfältet »

  1. Skaffa din egen gravatar! (visningsbild)Kari skriver:

    Jag tränar boll en gång i veckan och det är ett av mina favoritpass. Dels för att det faktiskt är riktigt bra träning och dels för att jag har bestämt att boll-styrka bara ”behöver” ta 45 minuter även om mina andra styrkepass tar 60 minuter. Då känns bollträningen lite grann som att fuska och blir mycket lättare att få till!

    [Svara]



Lämna kommentar