Korta effektiva löppass

Alla Kan Träna

Dagens backe
Löpningen då? Har den fått stå åt sidan på sportlovet? Nej, men jag har sett till att göra den effektiv. Korta intensiva pass har det blivit, jag tänkte dela med mig av de pass jag gjort denna vecka:

Intervallpasset: jag hämtade inspiration i en facebookgrupp och körde 10 min uppvärmning, sedan intervall 2*4 min, 2*3 min, 2*2 min, 2*1 min, 2*30 s med 30 s vila rakt igenom och till sist 10 min nedvarvning. Klart på 46 minuter.

Backpasset: jag sprang till en lång backe och körde fem gånger uppför med jogg ner och omstart direkt. Klart på 50 minuter.

Myspasset: veckans sightseeing där jag joggade runt Säfsen och Fredriksberg i en naturligt backig terräng med pannlampa. 60 minuter.

Det behöver inte vara svårare än så, inget långpass denna vecka än men det räknar jag med att hinna imorgon. De gånger jag stuckit iväg har jag planerat så att det inte har påverkat annat vi velat göra. Med planering kommer man långt. Hej då Säfsen! Här en bild från när mina föräldrar hälsade på i stugan och det skulle tas bild med självutlösare, vi ser ut att behöva en solsemester…

Share


Lämna kommentar