Referenser

Alla Kan Träna

Löpcoachning funkar. Alla är olika. Ett varierat upplägg anpassat till dina förutsättningar, hänsyn tagen till dig, din vardag och dina mål ger resultat för just dig.

Här är några av alla brev jag blir så glad för. Det är för de här breven jag jobbar.

Hej!

Ville bara passa på att tacka än en gang för den suveräna löpcoachning du gav mig förra sommaren. Då trodde jag aldrig att jag skulle komma under milen på 50 minuter vilket jag gjorde. I maj sprang jag Göteborgsvarvet på under 2 timmar, helt otänkbart att springa så långt för ett år sedan

Igår var det dags för XX-loppet, en kvartsmara. Hade satt drömmålet på under 50 minuter. Efter en lite för snabb inledning hade jag det riktigt tufft vid 5 km. Efter det gick det lättare ett par km tills jag mötte motvinden vid 7 km. Sista 1,5 km var jag helt slut och orkade inte öka så när jag väl kom i mål på 50.48 var jag mer än nöjd!!! Sprang personbästa på både 5 km och milen, detta trots att träningen varit lite lidande denna vår!

Nu blir det att köra Röhnisch success fram till tjejmilen där målet är satt på under 47 min! Efter det blir det Lofsangruppen under vintern, hoppas vi hörs där!

Hej!

Idag hade jag långpass på schemat, 20 km. Bestämde mig för att jag skulle förlänga till halvmaraton nu när jag ändå var ute. Körde de första 6 km med en kompis som ville komma ut och sen vände jag in på vanliga 15-km skogsrundan. Gick i ”mål” på 2 timmar och 21 min. Den snabbaste tid jag har uppmätt på denna distans är 2 timmar och 30 minuter. Så nu är jag GLAD!!!! (Och tycker du är en mycket bra coach J. ) Det var bara det.

 

Med vänlig hälsning, M

Hej där,

Jag vill bara dela med mig av känslan jag fick på gårdagens långpass – jag kände mig urstark! 15 km långsamt långpass var inplanerat, jag fick med mig maken vilket inte hör till vanligheterna. Vi lunkade på och efter ca 7 kroknar han (före mig!!!) och jag fortsätter ensam, kör klart 10 km spåret och fortsätter direkt på 5 km-dito. Det blir rejält backigt andra kilometern men jag lekte Lidingölopp och trippade på bra uppför. Sen kände jag mig så löjligt pigg att jag drog på rejält sista 2,5 km. Kunde liksom inte låta bli! Snittet blev drygt 6 min/km – att jämföra med ca 6.30 som det brukade vara på långpassen förr. Något har hänt – jag har blivit starkare och snabbare! Och lite snyggare kanske jag också känner mig…

Hej,

Sitter här och är så jäkla glad, nöjd, euforisk, stolt och stark. Jag har dig att tacka – verkligen!
Idag sprang jag intervaller – 6×1,30 (alla på ca 5.05 hastighet) och avslutade med 2 km på 5,70 /km. Leendet på läpparna går bakom mina öron. Idag värmer jag upp på tider runt 6.40. Jag tycker sträckor på 6 km är korta. Jag har hittat njutningen i distanslöpning och jag ser fram emot varje löppass. På lördag är det XXXmilen och jag ser fram emot det, vilket jag aldrig gjort tidigare år.
Hoppas du har tid att köra ytterligare 9 veckor med mig för nu inser jag att JAG KAN!

Hej Ida!
Jag ville bara skicka dig ett enorm tack för all din hjälp med träningsschema, svar på frågor osv. När jag kontaktade dig trodde jag att jag skulle fixa sub 55 på XXXloppet. Hade någon sagt att jag i år skulle fixa milen på 50 hade jag skrattat och tagit det som ett stort skämt. Jag trodde inte att jag någonsin skulle springa så snabbt. Min prestation på XXXloppet var inte den bästa, ändå kom jag in på 48.08 och seedades till startled 4 på Lidingöloppet. Det hade aldrig hänt utan din hjälp.

Löpningen har blivit så otroligt mycket mer än innan. Jag älskar variationen, njuter på ett helt annat sätt och börjar ärligt talat tro på mig själv. Det är en magisk känsla. Tack snälla du för allt du gjort för mig och för många andra!

 

Hej igen!
Ett stort tack igen för inspiration och tips! Jag är så glad som kommit igång med min löpträning, trodde ju aldrig att det skulle gå. Jag har den senaste månaden sprungit ca 5 mil! I helgen gjorde jag mitt snabbaste pass, 5.5 km på 36 minuter! I morse var jag ute på ett backpass, halvtrist men det gick helt ok!
Är nu även anmäld till XXXloppet och sen blir det XXXloppet. Jag börjar verkligen tro på att jag kommer att fixa att springa runt, eller jag ska fixa det! För mig är det en stor sak bara det att jag ska göra dessa lopp tillsammans med kollegor och kompisar. Då är det ju andra som jag kan jämföra mig med och som gör de här loppen mycket snabbare än mig. Men jag har bestämt mig för att fokusera bara på min egen prestation, inte jämföra mig med andra, det är mig själv och min förmåga jag ska utgå ifrån, får se om jag lyckas?
Jag har följt dina råd om styrkeövningar efter springrundorna, plankan, armhävningar och benövningar, hoppas det ger resultat!

 

Tjohoooooo!!!

Idag sprang jag mitt 8 km distanspass. Vet du, jag sprang nästan 9 km innan jag kollade på klockan och såg att jag sprungit för långt. Hade lätt kunnat springa på ännu längre!! Allt i 7 km tempo vilket är mitt vanliga snitt. Så himla nöjd!!!

Tack för dina roliga pass!!