Orientering och tips för magträning

20130629 kl 21:13 » Okategoriserade, Orientering, Styrketräning
Alla Kan Träna


Idag slog den där klubban till som brukar däcka mig någon vecka in i semestern sådär. Jag har känt en enorm trötthet hela dagen och tränade först nu på kvällskvisten. På nyregnade stigar och i högt blött gräs sprang jag och tog lite kontroller i godan ro, lite som terapi och lite för att skita ner mina nya terrängskor. Jag tänkte att dom skulle bli lite mer formgjutna på foten och det brukar inte hända förrän jag har utsatt dom för lite av varje. Jag blev alldeles genomblöt och avslutade med att gräsa ner mig på den nyklippta gräsmattan.


Dagens bålträning gjorde jag sen med hjälp av TRX-banden som Annika gjort åt mig. För dig som vill ha likadana finns det två sätt. Bli riktigt bra kompis med Annika eller gå in på hennes blogg och lär dig göra egna. Jag valde ett pass från Lofsans Videodymekanal med det självförklarande namnet ”Magdödare i TRX”. Jag har varit flitig med coreträning hela våren och tänker hålla i det framöver. Det gör att jag känner mig stark när jag springer och jag har fått en sån där muskel innanför höftbenet som jag trodde bara killar kunde få. Mitt bästa tips för dig som tränar med fokus på den inre båluskulaturen är att säga ”tss” och känna efter var magen spänner sig. Precis där ska maglåset sitta. Jag säger ”tss” lite då och då.

Share


Lämna kommentar