Träningsinspiration

20150101 kl 10:30 » Kost, Kroppen, Löpning, Okategoriserade, Pepp, Skallen
Alla Kan Träna

Igår fick jag ett mail. Ett av de där speciella som dimper ner ibland och som gör att jag vet varför jag skriver bloggen. Helt fantastiskt – läs och inspireras. Jag har såklart frågat ”den lilla tanten” som har skrivit brevet om jag får publicera hennes brev. För det är det hon kallar sig nämligen – en liten tant som heter Inggun.

Hej Ida!

Det är nu ett år sen jag skrev till dig om mina målsättningar detta år,och jag tänkte bara skicka en liten rapport om hur det gått. Mitt mål var ju att kunna springa en mil i slutet av året – det målet passerade jag redan i våras! Jag började året med långa promenader som övergick mer och mer till löpning. För att utveckla löpningen började jag efter tag, då jag klarade längre sträckor, att köra tre löppass per vecka: Ett intervall, ett med mer backar och terräng, samt ett med längre distans. Jag varvade löpträningen med simning och dans. Ganska tidigt insåg jag att om min kropp och framförallt rygg skulle hålla, så måste jag få mer styrka i bålen. Därför började jag att styrketräna på gym 1-2 gånger per vecka. Jag började också att cykla MTB i våras – det tycker jag är jättekul, även om jag inte gett mig ut på några större äventyr! För att undvika skador har jag varierat träningen. Jag har aldrig brytt mig om vilket väder det varit, jag har sprungit i såväl sol, regn och snö. Tidsmässigt och ambitionsmässigt är jag långt ifrån eliten, men jag tränar något i princip varje dag, och jag mår väldigt bra! Resultatet av allt tränande är att mina ömmande kontoristaxlar har försvunnit, jag har inte haft en förkylning på hela året och min svullna mage har krympt betydligt! Jag bantar inte – det var för tråkigt- men har tappat 10 kg ändå. Nu är det roligt att köpa träningskläder och andra ”människokläder”! Alla kan träna – det är då ett som är sant! Du säger att man ska ha en stor framruta och en liten backspegel, och jag förstår precis vad du menar. Men jag tycker ändå att man inte ska glömma bort att titta bakåt, när man haft en dag med mindre bra resultat, eller att man bara känner sig lite nere. Man kan titta på den där soffpotatisen i backspegeln och tänka att man kommit långt! Tack Ida för din inspirerande blogg och din klapp på axeln. Hade jag inte stött på din blogg förra året, så hade nog inte detta hänt! Jag önskar dig ett framgångsrikt gott nytt träningsår! PS. Nya målsättningar för nästa år är att sluta småäta, gå ner några kilo till och kapa lite tid på milen. Kanske, kanske ställer tanten upp i nån tävling också! DS.

Kram, Inggun

Share


1 kommentar på “Träningsinspiration”

Till kommentarsfältet »

  1. Skaffa din egen gravatar! (visningsbild)linn skriver:

    Så fint!

    [Svara]



Lämna kommentar